Bierhalle - lider w segmencie restauracji z minibrowarem obchodzi 5-lecie działalności.
Restauracje z minibrowarem to rosnący segment polskiego rynku. Jest to stosunkowo nowy format gastronomiczny, którego popularność – mimo kryzysu – wzrasta w ostatnich latach tak w Polsce, jak i innych krajach. Lokale takie łączą w sobie najlepsze cechy dobrego browaru, jak i cenionej restauracji. W naszym kraju jest obecnie 21 takich lokali, z czego 6 należy do Bierhalle – lidera tego segmentu, który właśnie obchodzi 5 lat działalności i zapowiada dalszą ekspansję.
Świeże, bez sztucznych dodatków piwo warzone bezpośrednio na miejscu, do tego zróżnicowane menu od klasycznej golonki po lekkie sałatki - tak w paru słowach można określić ofertę typowej restauracji z minibrowarem, w tym Bierhalle. Koncepcja powstania lokalu została zaczerpnięta z niemieckich tradycji tego typu restauracji, cieszących się rosnącym powodzeniem w krajach Europy Zachodniej, Ameryki Północnej, a ostatnio nawet na Dalekim Wschodzie. Mimo, że światowa produkcja piwa spada (w Europie 561,5 mln hl w ub. r. - spadek o 25 mln hl w porównaniu z 2008 r.), małe minibrowary zwiększają obroty.
Restauracje z minibrowarem w Polsce to stosunkowo młoda branża. Początek Bierhalle przypada na rok 2005 – wtedy powstał pierwszy lokal w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie. Od tego czasu powstało 5 kolejnych. Restauracje, położone w centrum miasta lub centrach handlowych, znajdują się obecnie w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach. W najbliższych dniach nowa restauracja zostanie otwarta w Białymstoku.
Profit z działalności Bierhalle – mimo ochłodzenia gospodarczego w kraju - utrzymuje się na poziomie około 12% rocznie z tendencją wzrostową wraz z rozwojem sieci. „W związku z dotychczasowym powodzeniem przedsięwzięcia, planujemy dalszy rozwój i do 2015 r. zamierzamy otwierać od 2 do 4 nowych lokali rocznie. Z obecną zaś ofertą walczymy konsekwentnie o nowych klientów. Dlatego mocną stroną Bierhalle jest nie tylko piwo, ale przede wszystkim smaczna i bardzo zróżnicowana kuchnia, dbająca również o potrzeby miłośników zdrowego odżywiania się”- powiedział Jerzy Becz, Członek Zarządu i współwłaściciel spółki QLT Restaurant & Bar, do której należy sieć Bierhalle.
Jerzy Becz zwrócił uwagę, że restauracje Bierhalle przyciągają Klientów swoją specyfiką – jakościowy posiłek urozmaica świeże piwo, które warzone jest na miejscu bez sztucznych dodatków, zgodnie z najlepszymi tradycjami piwowarstwa. Restrykcyjne przestrzeganie tych tradycji i metod warzenia piwa sięgających XVI wieku (bawarskie Prawo Czystości z 1516 r.) sprawia, że piwa z Bierhalle już dziś stanowią ścisłą czołówkę najlepszych piw w Polsce. W najbardziej prestiżowych konkursach piwnych w ciągu zaledwie trzech ostatnich lat piwa te zdobyły już ponad 50 nagród, w tym 15 razy najwyższe, pierwsze miejsca. Największym uznaniem cieszy się piwo pszeniczne Weizen, które w ogólnopolskim konkursie „Chmielaki Kranostawskie” od trzech lat niezmiennie okazuje się bezkonkurencyjne nawet w przypadku bardzo popularnych i cenionych w Polsce marek piwa niemieckiego.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/rynek-polskich-minibrowarow-rosnie-w-sile